toujou
+47 473 28 734
24.11.2022

6 nødvendige investeringer i nettstedet i nedgangstider

Resesjon – tilbakegang i økonomien – er tiden for kloke investeringer. Selv med trangere budsjetter er nettstedet det viktigste ansiktet mot verden. Her er seks tips til hvordan du kan skape resultater i trange tider – og forberede deg på å komme raskt tilbake.


Grafik aus drei Puzzlestücken mit der Aufschrift: Plan, Invest, Recover
På denne siden Prøv et toujou-nettsted helt gratis

En resesjon innskrenker det komfortable spillerommet mellom nødvendige utgifter og sløseri, forsiktighet og gjerrighet. Disse seks tipsene er ledestjerner i dette lumske farvannet. Til sist foreslår vi også en trygg havn.

1. Vær forberedt

Selv om det kan kjennes som om alt er for sent er det å være forberedt fortsatt den første tingen du bør tenke på. Fordi vi lærer å være forsiktige er det ofte lettere å trekke i nødbremsen enn å fortsette en urolig berg-og-dalbanetur. Det blir tøffe tider og vi sier ikke at du skal glemme bremsene eller ikke bry deg. Men pass på å tenke fremover. Når du når bunnen av dalen, trenger du å ha fart for å komme deg opp igjen.

Det er aldri for sent å sette i gang med det vi foreslår her. Det er alltid riktig tidspunkt, og ingen av tipsene blir mindre viktige over tid. Husk at dette er nødvendige investeringer og det beste du kan gjøre er alltid å forberede deg.

2. Utviklingspotensiale og fleksibilitet

Det er ofte lett å velge raske resultater i stedet for langsiktig utviklingspotensiale – skalerbarhet – og fleksibilitet.

Holder du mulighetene åpne kan du velge de beste mulighetene når du får sjansen. Å være tilpasningsdyktig gjør det mulig å beholde verdien av investeringene du har gjort samtidig som du legger til ny verdi.

Langsiktige investeringer står ikke i motsetning til rask implementering. Du bør lansere nettstedet ditt tidlig. Når du har publisert et minste felles multiplum av et nettsted står du fri til å bygge videre og gjøre forbedringer. En velvalgt publiseringsplattform kan godt gi deg et tiår med vekst og endringer.

3. Statistikk og analyse

I gode tider kan du investere mye i analyse av besøksstatistikken din, men å samle inn informasjonen er viktig også i trangere tider.

Ikke bare vil historiske data hjelpe deg senere, men det vil gjøre det mulig for deg å kontrollere at endringene du gjør gir de positive resultatene du ønsker.

Statistikk og analyse er både en gave til ditt fremtidige jeg, men også en måte å unngå dyre feil på i dag.

4. Optimering

Små endringer kan utgjøre en stor forskjell. Mens statistikk og analyse kan redde deg både nå og i fremtiden, vil gradvis optimering av nettstedet i små steg gi deg mye, selv med et svært begrenset budsjett.

Brukeroppførsel, teknologiske standarder og hva søkemotorene foretrekker er faktorer i konstant endring. Det som fungerte perfekt sist høst må kanskje endres før året er omme.

Optimering er en billig, men effektiv, måte for å passe på at nettstedet fungerer optimalt over tid. Besøksstatistikken kan la deg oppdage små ting som blokkerer brukerne, slik at du kan øke avkastningen på andre, større endringer. Det kan komme enkle gevinster gjennom forbedring av brukeropplevelsen, bedre innholdsstruktur, universell tilgjengelighet, mer passende bilder og raskere innlastingstid for sidene.

5. Oppgradering og sikkerhet

Mens resesjonsspøkelset spiller hovedrollen i media kan andre farer lure utenfor alles oppmerksomhet. Å holde programvaren du bygger nettstedet med oppdatert er ikke bare et lovfestet krav i mange land, men også en utmerket måte å unngå dyre overraskelser på.

Sikkerhetsoppdateringer koster kanskje ikke mye å installere, hverken i tid eller penger, men at det er billig betyr ikke at det er uviktig. Hvis du ikke installerer dem – eller betaler for en vedlikeholdspakke som inkluderer det – kan nettstedet ditt bli angrepet, ødelagt og utnyttet. Det er en god investering å beskytte merkevaren din mot tap av omdømme.

Store oppgraderinger i funksjonaliteten kan være dyre, men en investering i skalerbarhet og fleksibilitet vil holde kostnadene nede. Oppgraderingskostnadene blir ikke borte med tiden. Selv om du kan få en liten mengderabatt av å hoppe over versjoner, vil engangskostnaden ved oppgraderingen fortsatt utgjøre et uhyggelig stort hull i budsjettet når kostnaden kommer.

Oppgradering er gjerne en mer forutsigbar utgift, med rolig søvn og et tryggere nettsted på kjøpet.

6. Langsiktig samarbeid

I nedgangstider kan det bli nødvendig å si farvel til både ansatte og eksterne tjenestetilbydere. Faren her er at du gir slipp på ekspertisen som kan hjelpe deg opp igjen når ting blir bedre.

Husk: En resesjon påvirker ikke bare deg. Å bygge et nettverk av samarbeidspartnere som du kan stole på og diskutere løsninger med er en viktig investering. Sammen kan dere dele både gode og dårlige tider og finne den beste veien tilbake, oppover.

Kom kjapt i gang med investeringene

Hos toujou vet vi at det ikke alltid er mulig å gjøre store investeringer. Derfor tilbyr vi en nettsideløsning som gjør det mulig å starte med små investeringer – og vokse videre derfra.

  1. Vær forberedt: toujou er klar for investeringer når tiden er moden og gir deg forutsigbare kostnader og full kontroll over hvor fort ting vokser.
  2. Utviklingspotensiale og fleksibilitet: toujou-nettsteder bygges på en profesjonell publiseringsplattform som støtter både ørsmå og enorme nettsteder. Med mer enn 150 forskjellige innholdsblokker å velge mellom går du ikke tom for muligheter med det første.
  3. Statistikk og analyse er innebygget i toujou fra øyeblikket du lanserer nettstedet. Lær hvordan besøkende bruker nettstedet og gjør forbedringer så ofte du vil.
  4. Optimering er bare et klikk unna. toujou-nettstedene kommer med Yoast, standardverktøyet for søkemotoroptimalisering (SEO). Nettsidebyggeren hjelper deg å optimere hvert eneste element på nettsiden.
  5. Oppgradering og sikkerhet er en forutsigbar utgift, som er inkludert i månedsprisen for alle toujou-nettsteder. Og, ja: Den inkluderer både store oppgraderinger av funksjonalitet og små sikkerhetsoppdateringer.
  6. Langsiktige partnerskap er sentralt i toujou-konseptet. I tillegg til personlig brukerstøtte kan vi sette deg i forbindelse med et nettverk av markedsførere, designere, optimeringseksperter, m.m., slik at du kommer deg opp og fram.

Categories